Ne Mutlu Türküm Diyene! (Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün anılarından)

Yayınlandı: 27 Nisan 2009 / Güzel Yazılar

Ne Mutlu Türküm Diyene! 

Başbakan İnönü saat 18.00 sularında Florya Köşkü’nde Atatürk’ü ziyaret
etmi
ş:
 

– Hayırdır İsmet… Habersiz geldin. 

– Paşam, azınlıklar
meselesi… Konuyu Meclis’e getirece
ğiz… Ne diyorsunuz?
 

İsmet bugün geç oldu…
Yarın sabah erkenden gel, konu
şalım.
 

İnönü çıkınca Atatürk "bütün
görevlileri" toplamı
ş:
 
– Sadece laleler kalsın… Bahçedeki di
ğer bütün çiçekleri
sökün, atın… Derhal.
 

İsmet Paşa sabah gelmiş, bahçenin "halini" görmüş ve
"görevlilere" sormu
ş:
 
– Ne oldu böyle? 

– Gazi Paşa Hazretleri emrettiler,
söktük.
 

Başbakan İnönü, Cumhurbaşkanı Atatürk’ün odasına
girmi
ş:
 
– Pa
şam, bahçenin durumu
nedir?
 

– Azınlıkları söküp attım İsmet. 
İnönü "anladım" dercesine başını öne eğmiş: 
Atatürk: 
İsmet, ben "Ne Mutlu
Türküm Diyene"
 
sözünü bo
ş yere söylemedim…
Kendini Türk hisseden herkes bu vatanın öz evladı… Ben hayatta oldu
ğum sürece bu böyle
bilinsin… Ve sakın azınlıklar ile ilgili bir kanun çıkarılmasın.

Yorum bırakın